CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 5, 2009

LIGA SUPER : Felda UTD "kenyang" meratah Johor

ZIKRIKHAIR memuji persembahan luar biasa anak buahnya selepas garang meratah skuad selatan, Johor 5-1. Prestasi pemain Felda amat memberansangkan selepas mudah menjinakkan Johor di laman sendiri. Keyakinan yang diterpamer di riak wajah pemain membuktikan skuad berstatus kelab itu mampu memberikan saingan.

Gol-gol Felda UTD dijaringkan oleh Jaidi Phatipatanawong (12), Haziq Junior (42). Kemarahan skuad Felda tidak terhenti apabila menambah tiga biji gol pada separuh masa kedua menerusi Harith Baharin (60, 64), dan Haziq Junior (70). Pelawat sempat menjaringkan gol saguhati pada minit ke-88 menerusi Hussain Hawaz. Pelawat cuba menggandakan asakan pada minit-minit terakhir perlawanan, tetapi ternyata pertahanan Felda UTD amat sukar ditembusi.

Di Bung Karno, Kedah bangkit menebus kekalahan minggu lepas apabila menang di laman sendiri menundukkan Pahang 2-1. Perlawanan yang dramatik itu menyaksikan Kedua-dua pasukan sering berbalas serangan. Namun Pahang yang dikemudi oleh Jurulatih berbakat, juga pengurus liga tidak dapat mengekalkan rentak permainan apabila Fadhlulah Hasyim melepaskan tembakan di luar kotak penalti untuk mengesahkan kemenangan Kedah.

Walaupun sering di asak oleh skuad Tok gajah, Kedah tetap dapat mengawal permainan dengan bijak. Gol-gol dihasilkan oleh Ong Hao Kembar (10) dan Fadhulullah Hasyim (44). Gol saguhati Pahang pula dijaringkan oleh Megat Dahari pada minit ke-37. -krew LM X11


0 ulasan: